Home staging aneb jak při prodeji ukázat svou nemovitost v lepším světle
Klíčem k úspěšnému prodeji nemovitosti je její kvalitní prezentace. Je jedno, jestli se jedná o starší byt nebo moderní dům.
Ve všech případech chceme přitáhnout zájem kupujících. V inzerci potřebujeme, aby nemovitost potenciální zájemce opravdu zaujala a chytla za srdce.
Ideální je, když se inzerát na první pohled odlišuje od záplavy těch ostatních. Třeba tím, že má svou osobitou atmosféru. Vyčnívá a u zájemců vyvolává pocit, že vybraná nemovitost je opravdu příjemným místem pro život.
K tomu samozřejmě pomáhají kvalitní fotografie. Video prohlídka samozřejmě také. Podle toho se totiž zájemce rozhoduje, zda se na nemovitost přijde podívat nebo ne.
Nějak to nafoťte
Fotografie nebo videoprohlídka pouze ukazuje, jaká nemovitost je. Neupravená nemovitost bude stále neupravená, i když bude dobře nafocená.
Přeplněné koupelny s různými lahvičkami od mýdla, šamponů a dětských hraček do vody, nikoho opravdu neuchvátí. Stejně tak v kuchyni na kuchyňské lince zbytky od snídaně a jiný nepořádek. Je to s podivem, ale i na takové inzeráty můžete při brouzdání na realitních serverech narazit.
A je to škoda. Přitom existuje způsob, který dokáže prodávanou nemovitost představit úplně v jiném světle. Rozsvítit ji, dát jí život a jiskru.
Co je to home staging?
Home staging je anglické sousloví a znamená aranžování domova. Představit si pod tím můžete estetickou přípravu bytu nebo domu na focení a natáčení případně na prohlídky.
Vše začíná úklidem od běžných nečistot. Pokračuje se přes dekorace, květiny, svítidla a různé doplňky, případně i drobný nábytek. Někdy se sáhne i po barvě, dlátě a kladivu. V některých případech se dokonce byt vylepší nebo zrekonstruuje.
Snahou home stagingu není zakrýt vady dečkou nebo obrazem. Cílem je perfektně sladit celou nemovitost, odstranit věci, které by nemusely na kupujícího dobře působit, osvětlit ji.
Každý člověk má totiž jiný vkus a každý má jinou představu o tom, co je příjemné a útulné. To, co je příjemné pro vás, může na druhého působit divně. A naopak.
Vzpomínáte si na nějaké kuchyňské studio nebo dům nábytku? Jak tam prezentují kuchyně nebo obývací pokoje? Také se tam nepovalují hračky, vyžehlené prádlo, ovladač na televizi.
Obývací pokoj před úpravou |
Obývací pokoj po úpravě |
Pořádný úklid
Samotný home staging neznamená jen velký „vánoční“ úklid. Platí heslo, že méně je skoro vždy více.
Ideálně chceme odstranit všechno, co je není potřeba. Rozhodně mezi to patří osobních předmětů jako rodinné fotografie, obrázky od dětí, suvenýry z dovolené.
To, co zbude, je potřeba vhodně rozložit a případně přidat doplňky, které místnost opticky sjednotí.
I drobné opravy
Vymalování, natření starých radiátorů, dveří, zárubní dělá divy. Opravy prasklin ve zdech, renovace dřevěného obložení nebo dřevěné podlahy pak celou nemovitost hezky pozvednou.
Nejedná se o desetitisícové investice, ale ve výsledek takové úpravy mohou znamenat, že se nemovitost prodá za vyšší cenu.
Jen se podívejte na následující fotografie...
Obývací pokoj před úpravou |
Obývací pokoj po úpravě |
Nábytek je stejný, ale jsou odstraněny všechny věci denní potřeby. Drobně je upraveno rozložení křesel a konferenčního stolku. Nic víc. A rozdíl obou fotografií je obrovský.
Zařízený pokoj vypadá útulněji
Ne každý kupující je bytový architekt, který přijde do pokoje a hned vidí možné umístění nábytku. Díky tomu, že je místnost zařízená a ne holá, si kupující může lépe představit, jak daný prostor využije, až se do něj nastěhuje.
Kupující většinou obchází víc nemovitostí a vybírá ty, které ho osloví. A třeba zrovna takový naaranžovaný výklenek v obývacím pokoji ho může zaujmout a už se tam vidí sedět v pohodlném ušáku s oblíbenou knížkou v ruce.
Před home stagingem |
Po home stagingu |
Investice do home stagingu se musí vyplatit
U home stagingu není cílem zajet do nejbližšího obchodu s dekoracemi a utratit tisíce korun za každou cenu.
Jednoduchý home staging našim klientům poskytujeme zdarma. Vždy se snažíme maximálně využít to, co klient má v bytě k dispozici.
Když je potřeba vymalovat nebo udělat drobné opravy, tak ty si platí majitel sám.
Co se dalších investic týče, tak je potřeba vždy vyhodnotit, co se vyplatí a co už ne. Co bude mít vliv na prodejní cenu a co by bylo hezké, ale nemá to vliv na prodej.
Například u bytu určenému k rekonstrukci nemá cenu čistit spáry u obkladů v koupelně, když nový majitel bude obklad strhávat.
Před úpravou |
Po úpravě |
Jeden příběh z praxe
Kolegyně Hanka si jednou s majitelkou domlouvala na prodeji jejího bytu. Do telefonu říkala, že je připravený a uklizený. Ale když jsme přišli!!!!
Řekněme, že naše představa o úklidu byla úplně jiná než představa majitelky. Hračky od psa na zemi, na zdech rozvěšené portréty příbuzných, v rohu sušák na prádlo, několik měsíců stará vánoční „výzdoba“. A všude plno rádoby dekorací a serepetiček.
Hanka prohodila, že by taková prezentace nevypadala úplně dobře. Po chvilce diskuse s majitelkou domluvila na vylepšení.
Dopadlo tak, že jsme udělali pár úprav, spoustu drobností jsme uklidili a část odnesli do sklepa. Původní temný a přeplněný byt byl rázem útulný, vzdušný, upravený a působil velmi příjemně.
Víte, co majitelka řekla nakonec? Že už ty věci ve sklepě nechá, že se takto v bytě cítí mnohem lépe :-)
Chcete probrat prodej svého bytu nebo domu?
Letos je vhodná doba na prodej. Rád Vám s tím pomůžu. A samozřejmě se dotkneme i home stagingu :-).
Napište mi SMS zprávu nebo zavolejte na +420 720 704 275 a společně si o vaší nemovitosti popovídáme.